W przypadku zwykłej trawy z jednego wysianego ziarna wyrasta jedna roślina – kępa. Dalej następuję jej wzrost, kępa się zagęszcza i to koniec procesu.
Z trawą samozagęszczającą ten proces trwa dłużej i kończy się inaczej. Mianowicie, kępa się zagęszcza, a następnie wypuszcza poziomo w bok kłącza (rozłogi), z których wyrastają kolejne małe kępki trawy. I ten proces w zasadzie się nie kończy. Nowe kępy trawy uzupełniają ubytki, zagęszczają trawnik, i co ważne – nie pozostawiają miejsca dla chwastów. Taki trawnik pozostaje gęsty i zielony na lata, bo ma zdolność samoregeneracji.
Ten rodzaj trawy nazywa się życicą rozłogową i był do tej pory używany na boiskach piłkarskich i polach golfowych. Pewna holenderska firma – Barenburg – przez 16 lat sadziła trawę, a następnie z miliona pędów wybierała najsilniejsze po to, by poddawać je kolejnym procesom. W rezultacie stworzono nowy podgatunek trawy, której kłącza rozwijają się w bok i silnie scalają całą darń. Dzięki temu ten rodzaj trawy odznacza się dużą odpornością i wytrzymałością w przypadku uszkodzenia.
Kiedy siać?
Zwykła trawa potrzebuje wyższych temperatur (około 8 stopni Celsjusza) i niemalże 14 dni na to, żeby zacząć kiełkować. Dlatego najlepiej siać ją jesienią. Trawa samozagęszczająca kiełkuje już po siedmiu dniach, i wystarczy jej od 2 do 4 stopni Celsjusza.
Ale kupienie trawy, to nie wszystko. Nawet jeśli wydamy na ten cel sporo pieniędzy, to i tak trzeba o trawnik dbać.
Jak dbać o trawnik?
Przede wszystkim trawa potrzebuje słońca. Szczególnie samozagęszczające gatunki nie nadają się do zacienionych miejsc.
Trawę trzeba też kosić. Robimy to latem, ale również przed zimą – uprzednio grabiąc liście! Jest to zadanie dość pracochłonne, bo do skoszenia musi nam zostać całkowicie oczyszczony trawnik. Latem trawę trzeba kosić krócej niż przed zimą. Trawa samo zagęszczająca może być koszona naprawdę bardzo krótko.
Nie zapominajmy o nawożeniu trawników i odpowiednim nawodnieniu darni. Idealne są nawozy organiczne, mineralne stanowią doskonałe uzupełnienie. Jesienią nie stosujemy już azotu, dbamy o to, aby trawa otrzymała więcej potasu. Podlewanie jest także ważnym aspektem i należy robić je regularnie, szczególnie w okresie dużych upałów. Trawa lubi być nawodniona, ale nie lubi zbyt mokro i przelania. Tutaj warto zwrócić uwagę na to, aby gleba była wystarczająco przepuszczalna. Jeżeli nie jest, to co roku na trawę rozsypać cienką warstwę piasku.
Jesień w ogrodzie to czas przygotowywania roślin, gleby i całej przestrzeni ogrodowej na nadchodzącą zimę. Oto kilka kluczowych prac ogrodowych, które amatorzy powinni wykonać jesienią.
Róże są piękne, ale też wrażliwe. Trzeba im zapewnić odpowiednie cięcie, przewiew, opryski na choroby. Najlepiej od razu podlać krzewy Polyversum WP, który zawiera pożyteczne grzyby
Pliki cookies i pokrewne im technologie umożliwiają poprawne działanie strony i pomagają nam dostosować ofertę do Twoich potrzeb. Możesz zaakceptować wykorzystanie przez nas wszystkich tych plików i przejść do sklepu lub dostosować użycie plików do swoich preferencji, wybierając opcję "Dostosuj zgody".
W tym miejscu możesz określić swoje preferencje w zakresie wykorzystywania przez nas plików cookies.
Te pliki są niezbędne do działania naszej strony internetowej, dlatego też nie możesz ich wyłączyć.
Te pliki umożliwiają Ci korzystanie z pozostałych funkcji strony internetowej (innych niż niezbędne do jej działania). Ich włączenie da Ci dostęp do pełnej funkcjonalności strony.
Te pliki pozwalają nam na dokonanie analiz dotyczących naszego sklepu internetowego, co może przyczynić się do jego lepszego funkcjonowania i dostosowania do potrzeb Użytkowników.
Te pliki wykorzystywane są przez dostawcę oprogramowania, w ramach którego działa nasz sklep. Nie są one łączone z innymi danymi wprowadzanymi przez Ciebie w sklepie. Celem zbierania tych plików jest dokonywanie analiz, które przyczynią się do rozwoju oprogramowania. Więcej na ten temat przeczytasz w Polityce plików cookies Shoper.
Dzięki tym plikom możemy prowadzić działania marketingowe.
Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Nie weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.